Αθήνα, 17-11-2017

Συμβουλές για εγκύους

Η εγκυμοσύνη είναι φυσιολογική κατάσταση. Για να πάνε όμως όλα καλά, χρειάζονται μερικές προφυλάξεις. Πρώτα απ’ όλα, είναι απαραίτητη η ιατρική παρακολούθηση της εγκυμοσύνης, όσο ομαλή κι αν είναι. Η παρακολούθηση αυτή πρέπει να γίνεται από Mαιευτήρα και η έγκυος πρέπει να του λέει όλη την αλήθεια και να κάνει όλες τις εξετάσεις που της συστήνει.

 

Η διατροφή της εγκύου πρέπει να περιλαμβάνει γάλα (χαμηλό σε λιπαρά), φρούτα, λαχανικά, άπαχο κρέας, πουλερικά, όσπρια, δημητριακά, ψάρια και αυγά. Αυτά θα δώσουν στον οργανισμό της συστατικά που χρειάζεται (λεύκωμα, βιταμίνες, ασβέστιο και σίδηρο) και δεν θα την αφήσουν να πάρει βάρος περισσότερο από το κανονικό το οποίο είναι περίπου 10 - 13 κιλά σε όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Σήμερα θεωρείται απαραίτητη η χορήγηση ασβεστίου, φυλλικού οξέος και σιδήρου, γιατί έτσι προλαμβάνονται μερικά σοβαρά νοσήματα, όπως οι διαμαρτίες του νωτιαίου σωλήνα. Είναι επίσης καλό να πίνει τέσσερα με πέντε ποτήρια νερό την ημέρα. Μπορεί ακόμη να πίνει και λίγο τσάι ή καφέ αν το εγκρίνει ο γιατρός της, αλλά καλό είναι να αποφεύγει κάθε ποτό που περιέχει οινόπνευμα.


Αν η εγκυμονούσα καπνίζει, πρέπει να κόψει το τσιγάρο και να αποφεύγει χώρους όπου καπνίζουν τρίτοι, γιατί υπάρχει φόβος ή να γεννήσει πρόωρα ή να επηρεαστεί αρνητικά η ανάπτυξη του παιδιού της.

 

Ακτινογραφία μπορεί να κάνει μόνο αν το συστήσει ο γιατρός της. Δεν πρέπει ποτέ να μπαίνει στο θάλαμο της ακτινογράφησης όταν συνοδεύει άλλο παιδί της ή συγγενικό πρόσωπο σε ακτινολογική εξέταση.

 

Δεν πρέπει να παίρνει φάρμακα, ούτε και αυτά που θεωρούνται αθώα ή να κάνει εμβόλια χωρίς τη συμβουλή του ιατρού της. Πρέπει επίσης να περιποιείται τα δόντια της και αν παρατηρήσει κάτι ασυνήθιστο να πάει αμέσως στον οδοντίατρο.

 

Η έγκυος πρέπει να φοράει άνετα ρούχα, να κοιμάται τουλάχιστον 8 ώρες το 24ωρο και να αναπαύεται μία ώρα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επίσης, η φυσική άσκηση είναι απαραίτητη και για την έγκυο και για το έμβρυο, διότι δυναμώνει ορισμένους μυς και διευκολύνει τον τοκετό. Επομένως, αν δεν υπάρχουν προβλήματα στην εγκυμοσύνη, η έγκυος μπορεί να έχει συστηματική φυσική άσκηση καθημερινά (π.χ. πεζοπορία και μάλιστα κατά το τελευταίο τρίμηνο μόνο πεζοπορία). 

 

Το τελευταίο τρίμηνο της εγκυμοσύνης θα πρέπει να προετοιμαστεί για το θηλασμό. Μετά τον τοκετό, ο θηλασμός πρέπει να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό και δεν θα πρέπει να επιτραπεί να δοθεί στο βρέφος γάλα αγελάδας με το μπιμπερό. 

 

Αν η έγκυος είναι υπέρβαρη δεν θα πρέπει να κάνει προσπάθεια να χάσει βάρος με υποθερμιδικές δίαιτες, παρά μόνο μετά το πέρας της εγκυμοσύνης και του θηλασμού, γιατί οι υποθερμιδικές δίαιτες θα αναστείλουν την ανάπτυξη του εμβρύου.

 

Τελευταία Νέα

Παιδικό πάρτυ