Αθήνα, 19-10-2019

Δίδυμα στο σχολείο: Στο ίδιο ή σε διαφορετικό τμήμα;

Μαζί ή χωριστά; Ένα θέμα που κάποια στιγμή απασχολεί τους περισσότερους γονείς διδύμων, είναι αν θα πρέπει να τα βάλουν στο ίδιο ή σε διαφορετικό τμήμα στο σχολείο. Πρόκειται για μια απόφαση που συνήθως δεν λαμβάνεται εύκολα καθώς μια βασική έννοια των γονιών με δίδυμα είναι αν ο χωρισμός τους στο σχολείο μπορεί να επηρεάσει με οποιονδήποτε τρόπο τη γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη.

 

Η Εύη Σταθάτου στο βιβλίο της "Ο ξεχωριστός κόσμος των διδύμων", που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διόπτρα, ασχολείται με το θέμα του διαχωρισμού των διδύμων στο σχολείο και μας δίνει χρήσιμες συμβουλές.


Επιχειρήματα υπέρ του διαχωρισμού των διδύμων

Ένα από τα βασικά επιχειρήματα υπέρ του διαχωρισμού των δίδυμων στο σχολείο είναι ότι ο χωρισμός τμημάτων θα τα βοηθήσει, ειδικά τα μονοζυγωτικά δίδυμα, στην κοινωνικοποίηση και στην ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους. Τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν ως μεμονωμένα άτομα μέσα στην τάξη και αυτό συμβάλλει στη μείωση της σύγκρισης και της ανταγωνιστικότητας μεταξύ των διδύμων.

 

Επιπλέον, κάθε παιδί μπορεί να πάρει τις δικές του αποφάσεις χωρίς να επηρεάζεται από τον αδερφό/ή του και του δίνεται η ευκαιρία να κάνει νέους φίλους ως μεμονωμένο άτομο. Επίσης, ο εκπαιδευτικός έχει περισσότερες πιθανότητες συγκρίνει το παιδί με τους συμμαθητές του αντί με τον/τη δίδυμο/η αδελφό/ή του, όπως συνηθίζεται.

 

Τέλος, οι περισσότεροι δάσκαλοι μέσα από την εμπειρία τους με άλλα δίδυμα παιδάκια, συχνά προτείνουν να χωρίζονται τα δίδυμα σε διαφορετική τάξη.

 

Επιχειρήματα κατά του διαχωρισμού των διδύμων

Η άποψη που υποστηρίζει ότι πρέπει να δίδυμα να είναι μαζί, βασίζεται στην πεποίθηση ότι ο διαχωρισμός αυτός μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστα συναισθήματα στα παιδιά και να συμβάλει στην πρόκληση συναισθηματικών δυσκολιών. Τα δίδυμα αδέλφια έχουν μάθει να προσφέρουν στήριξη το ένα στο άλλο μέσα στην καθημερινότητά τους και η έλλειψη αυτής της υποστήριξης μπορεί να τους δημιουργήσει πρόβλημα, ιδίως σε περιπτώσεις που δεν έχουν βρεθεί σε ξεχωριστές δραστηριότητες εκτός σχολείου.

 

Οι γονείς, από την πλευρά τους, έχουν το αίσθημα μεγαλύτερης ασφάλειας ότι τα παιδιά είναι μαζί σε μια νέα για αυτά εμπειρία και ταυτόχρονα νιώθουν μεγαλύτερη σιγουριά ότι θα λάβουν ισότιμες εκπαιδευτικές ευκαιρίες.

 

Επιπρόσθετα, η σύγκριση των διδύμων ίσως μειώνεται στο σχολείο, αλλά μπορεί να αυξάνεται στο σπίτι όταν, για παράδειγμα, υπάρχει μεγαλύτερη πρόοδος στο ένα από τα δύο παιδιά λόγω διαφορετικού ρυθμού κάθε τάξης. Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός δεν έχει τη δυνατότητα να κατανοήσει πώς λειτουργεί το παιδί που είναι δίδυμο σε περιπτώσεις, για παράδειγμα, που αλλάζει η συμπεριφορά του επειδή το άλλο παιδί αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα.

 

Τελικά υπάρχει σωστή απάντηση;

Δυστυχώς, η απάντηση δεν είναι πάντα εύκολη ούτε μοιάζει με τεστ πολλαπλής επιλογής, διότι πολύ απλά δεν υπάρχει μόνο μια σωστή απάντηση στο ερώτημα αυτό που απασχολεί τους περισσότερους γονείς διδύμων. Στην πραγματικότητα υπάρχουν καλοί λόγοι για την υποστήριξη και των δύο επιλογών. Ωστόσο, είναι ένα θέμα που δεν πρέπει να μειώνουμε τη σπουδαιότητά του και, ιδανικά, θα έπρεπε να επαναξιολογείται σε κάθε νέα σχολική χρονιά, για να γίνει αναπροσαρμογή στις περιπτώσεις όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο. Όπως τα δίδυμα είναι δύο ξεχωριστές προσωπικότητες, έτσι και η μεταξύ τους σχέση και δυναμική είναι, και μοναδική και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται στη λήψη αποφάσεων που αφορά τη διαχείριση της ζωής τους.

 

 

 

 

Πηγή: www.singleparent.gr

Τελευταία Νέα

Παιδικό πάρτυ